‘Ik hoor u voor het eerst zeggen dat u mijnheer La Serpe nu wel kunt volgen’ II

De onderste steen moet boven komen, als het La Serpe betreft. Daarvoor wil hij een rij getuigen op laten roepen. Mr. van Schaik las de lijst voor:
– Peter La serpe
– Mr. W. Boonstra – voormalig advocaat
– Mr.van der Bel – voormalig hoofd TGB.
– Dhr. Verwiel – huidige hoofd TGB.
– Mr. Hans Speijdel – eerdere advocaat.
– Team medewerkers TGB. (over het ontstaan van de deal en hun standpunt inzake misleiding en bedrog)
– Dhr Sander de Haas. CIE-officier.
– Peter van de Brenk – Teamleider CIE.
– Officier van justitie Betty Wind
– Angelo Diaz en John van der Heuvel. (over de werkwijze van het OM)

Hiernaast verzocht Mr. van Schaik de voorlopige hechtenis op te heffen, dan wel te schorsen.

Het OM wilde wel alvast een reactie geven. Deze kon kort zijn volgens officier van justitie Betty Wind: Duidelijk is dat La Serpe ontevreden is. We betreuren dat ten zeerste. We gaan er vanuit dat elke zijde 2 kanten heeft. We betreuren dat hij in zulke scherpe bewoordingen kritiek heeft geuit op personen van het TGB. Deze kunnen niet reageren. We gaan er vanuit dat de overeenkomst rechtmatig is. Bedrog is geen sprake van. Misleiding ook niet. We zijn ook beperkt om te kunnen reageren. Wij hebben afspraken met het TGB. Hij heeft nu een probleem en legt dat op het bordje van uw rechtbank, waar het niet thuis hoort. Daar is het niet het juiste forum voor. We hebben meer tijd nodig om te reageren. Hoe lang wil ik eerst met mijn collega’s bespreken.

Hierna kregen nog enkele advocaten gelegenheid tot een reactie.
Mr. Sander Jansen: Zou u willen terugkomen op hetgeen in Juni ter sprake is gekomen? Er zou 1 miljoen zijn toegezegd. Nu hoor ik dat er verregaande toezeggingen zijn gedaan.
Mr. Nico Meijering: Ik zou namens Akgün en Burger willen aansluiten op de onderzoekswensen van La Serpe. Ik volg het wel als La Serpe zegt dat voor hem betreft er maar 1 deal is. Ik sluit mij niet aan bij wat het OM zegt, dat het niet op uw bord thuishoort. Me dunkt dat het dat wel hoort.
Lauwaars merkte glimlachend op: Ik hoor u voor het eerst zeggen dat u mijnheer La Serpe nu wel kunt volgen….
Mr. Jan Hein Kuijpers: Alles moet in het werk gesteld worden. Het naadje van de kous wil ik weten.

De NOS, RTL en andere media waren aanwezg met camera’s. RTL had wel wat vragen voor Mr. Nico Meijering. De raadsman weigert echter de champagne al uit de kast te pakken. Hij sprak wel van ‘een smeerboel’ die je aan kunt zien komen. De waarheid lijkt nu boven tafel te komen. De TGB-deal kun je niet los zien van de OM-deal. Meijering: In de wet staat: Dat mag niet! Hij heeft gezegd dat er een fonds is opgericht. Dat hij een ton krijgt steeds om zijn veiligheid te garanderen. Je kunt hem niet steeds een ton geven. Dat mag niet!
RTL: Of de raadsman het zelf als een bom ziet?
Meijering: Het kan inderdaad een bom leggen. Maar ik zie het nog niet gebeuren. Ik kan niet zeggen dat het in de ene zaak wel gebeurt en in de andere niet. Ik heb wel afgeleerd om over bom te praten…..

Dinsdag 23 Maart reageert het OM uitgebreider op de verklaringen van Peter La Serpe.

Door Bondtehond

Dit bericht werd geplaatst in Liquidatie proces en getagged met , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

